Kan mer än man tror

Har äntligen fått igång mitt paket från Telia här hemma. Började i helgen med att jag hämtade ut sakerna o kollade så allt var med. Men eftersom jag jobbade kunde jag inte göra något. Hade även problemet med telejacket i sovrummet o tv:n i vardagsrummet o alldeles för kort sladd för o räcka där emellan.

Som tur var så kunde NS hjälpa mig. Han hade både sladd o erfarenhet från att fixa detta innan. Så när jag kom hem på kvällen hade jag iaf bredband. Tv:n hade han inte fått till att fungera. Det låste sig helatiden på installationen.

Idag bestämde jag mig för att fördsöka själv så jag kunde ringa Telia i värsta fall om det inte gick att få igång. Drog ur vart enda sladd, tryckte av på varje avstängningsknapp och satte i dem igen o startade upp. döm av min förvåning när jag då helt plöstligt har fått igång allt. Installationen gick igenom smärtfritt o koderna var bara o knappa in. O vips så hade jag TV.

Så nu ska MTV stå på medans jag städar här hemma. Ska försöka med konsten att få tag på dammsugarpåsar till den dammsugare jag fick av NS eftersom jag gav bort min gamla till LL när jag trodde jag inte behövde ha någon egen längre. Ska även tvätta så dags o samla ihop allt o dra sig mot tvättstugan.


Hittade även den perfekta julklappen till mamma idag. Satt på Facebook o uppdatera den nya profilen. Upptäckte att jag bara hade en bok under mina "böcker" delen. Så började leta efter en viss bok o upptäcker att en ny bok i en serie både mamma o jag läser har släpts. Men varken hon eller jag visste om det. slänger mig på luren för o ringa mamma men hon kunde inte prata då utan pappa svarade. Han lova att mamma skulle ringa upp. under tiden så komem rjag på att jag inet alls ska berätta något för mamma utan köper boken på CDON o ska ge henne den i julklapp. Mamma skrattade rikigt bra sen när hon ringde upp o jag förklara varför jag inte ville prata med henne längre.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...