Sålde Golf, köpte Saab.

Jag o NS satte oss ner nu i mellandagarna o räknade på min ekonomi o om jag skulle ha råd o köpa en ny bil o försöka bli av med golfen. Sagt o gjort. Med en viss budget gav vi oss ut på jakt efter en ny bil till mig. Vi hittade några intressanta objekt men båda föll mest för en Saab 95 av årsmodell 00. Så vi åkte hem till Ns o slängde upp golfen på blocket. Jag förväntade mig inte att få den såld snabbt.

Så när ett mail hade trillat in 4 timmar senare så var jag rätt skeptisk. Ringde upp killen som skrev o han ville komma o kolla på golfen omedelbart. Sagt o gjort. Samtidigt som denne killen åkte från sitt åkte vi in till min lägenhet där vi skulle mötas upp. Passade även på o dra förbi bilfirman med Saaben o sa att jo vi ska ha den så imorgon hämtar vi den är det ok? Golfen blev såld o till o med för lite mer än jag trodde jag skulle få för den i det skick den faktiskt var. Men jag är hel nöjd.

Dagen efter knallade alltså jag o NS ner till baknen fixade en postväxellapp o sen vidare till bilhandlarn. Papper skrevs på o vips så ägde jag en Saab av mycket finare o modernare stuk än någon av mina tidigare bilar.



(bild kommer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...