Stulen bil

 

Det blev en väldigt händelsefull natt för min del. Kl 02.07 ringde min telefon. Jag vaknar o konstaterar att det är ett dolt nr. Innan jag svarar hinner två möjligheter fara genom mitt huvud. 1. Det är larmet som gåt tpå jobbet. 2. En busrigning. Jag svarar och i andra änden är det polisen. Rätt yrvaken får jag svara på lite frågor om min bil o får berättat för mig at den nu står i Gbg, det vill säga 20 mil bort. Jag berättar snabt för NS som slänger på sig kläder o kan konstatera att jo min bil står inte på gatan längre. Den har alltså blivit stulen.

Det jag lyckats få veta är: Personen som stal bilen har kommit gående. Händelsen inträffade någon gång mellan 21-22. Kl 22.30 när grannen gick förbi utanför var bilen borta. Personen har brutit bort rattkåpan och brutit upp stöldlåset. Bilen var inte låst när stölden skedde eftersom jag är naiv nog o tro att ingen vill ha min skrutt bil.

Gärningsmannen har sedan åkt o antagligen tankat eftersom det fanns ytters lite bensin i bilen. O sen dragit raka spåret ner till GBG. Va jag förstod det som så har de där blivit stannade i en kontroll som de smet ifrån så det blev pådrag med biljakt. Bilen blev sen stannad på hisingen där den fortfarande står kvar på en gata.

Bilen ska visst va i ej kördugligt skick o nu håller jag o min far på att för fullt försöka ta reda på om bilen går o få hem eller inte, o om det är värt kostnaden. Det är inte ens säkert vi får röra bilen än utan att polisen vill ha den kvar. Så mycket mer vet jag inte.



Bilen på bilden är inte min men den ser exakt likadan ut. samma färg o allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...