Trädgårds fix

Jag har varit ledig hela helgen och NS jobbade enbart lite igår förmiddag. Undertiden som NS var iväg bestämde jag mig för o vara ute i trädgården en stund innan  min mamma skulel titta förbi o hämta en madrass till den säng som vi körde ut till dem i förra veckan. Det var den säng jag hade i lägenheten som nu inte får plats i huset hos mig o NS. Vi har redan en gäst säng i samma storlek o behöve rinte en till. Mamma ville gärna ha den så då fick hon det.

Under lördagen blev det mest att jag städade i trädgården. Rensade bort gamla vissna buskar o löv o gräs från förra säsongen. Började klippa lite på den ena häcken men orkade inte ta fram den eldrivna sågen så det blev inte mycket gjort eftersom jag tröttnade snabbt på o hålla på med saxen.

När mamma hade varit här fick jag ett samtal av NS. Hans mamma och hennes kille var i trakterna under dagen så de tänkte titta förbi när de åkte hemmåt igen. Så det blev till o gå in o städa inne. Det pysslade jag emd fram tills dess att NS kom hem från jobbet vid 13.30 tiden. Då packade vi ihop oss i bilen o drog in o handlade. Vi hade ju bestämt oss för o grilla så det fick bli det även om vi blev 4 pers ist för två. När vi stod på parkeringe ringde NS mamma o sa att de snart var framme. Så det fick bli snabb handlat.

Det blev en trevlig kväll med gott grillat o massa prat. Eftersom De hade en bit o åka stannade de inte så länge. Runt halv 18 så gick NS o jag ut o fortsatte i trädgården. Iaf jag, NS hade fullt upp med bilarna o garaget. han skulel byta däck på min bil. Då upptäckte han en skruv i det ena däcket. När han fått bort den vart det pyspunka. Så på måndag ska jag int till en däckfirma o se om de kan hjälpa mig o laga det elle rom jag måste köpa ett nytt däck.

Jag fick iaf häckarna klippta där på kvällen. Går mycket fortare med en eldriven häcksax än en som man står o kämpar med för hand.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...