Helgen i översikt

I fredags så jobbade jag morgon. Sen efter det blev det en tur till gymmet ihop med Emma. Körde på rätt odentligt eftersom det såg ut o inte bli nått mer gym på hela helgen. Det var nämligen tal om att jag o Niklas skulle dra upp till hans familj i Falköping med omnejd.

Väl hemma blev det så också. Packade ihop oss o drog iväg. Blev Donken i JKPG på vägen upp eftersom jag inte hunnit äta något. Så gymmandet försvann med en hamburgare. Eftersom vi kom iväg rätt sent var vi uppe i Falköping rätt sent också. Vi åkte hem till Niklas pappa först o sa hej. Sen drog vi rätt snabbt vidare eftersom de hade grillkväll o vi inte ville störa. Hemma hos Niklas mamma blev det att vi hjälpte till o samla ihop ris i hästhagen o sen tändes det en eld. Vi drog in till PA:s o köpte korv så blev det grillning vid elden under kvällen.

När vi är hos Niklas mamma får jag o han trängas i en 90cm säng på nätterna. Detta är inte bästa alternativet om man vill sova. SOv inte värst bra någon av nätterna.

På lördagen åkte vi ut i skogen o plockade kantareller. Blev en hel del:

 

efter det stack vi iväg till Niklas pappa igen. Där satt vi o pratade i flera timmar. Eftersom vi skulle till Niklas syster dagen där på bestämdes det att vi skulel titta förbi en sväng på morgonen innan vi åkte. Vi skulle nämligen ta med deras katt tillbaka till skövde.

På kvällen åkte vi in till falköping för o se vad som hände där. Niklas var intresserad av o se om han såg några bekanta ute på stan. Dessvärre såg vi inte några av hans bekanta. Jag däremot fick en chock när vi svänger förbi Dagny's. Där på gatan kommer mitt ex Kristoffer gående. Honom har jag inte sett på 7-8 år. får en smärre chock. Var inte riktigt beredd på det. Trodde väl lite dumt att han flyttat från stan. Riktigt så var det alltså inte. Han gick runt o lekte med någon megafon ihop med två andra killar. Har ingen aning om varför o lyssnade inte efter som de ropade ut något i den heller. Hade ingen som helst lust o visa mig för honom efter vår lilla histora back in the days. Särskillt inte med tanke på att jag i efterhand fått veta att han suttit inne pga att ha misshandlat en flickvän han hade efter mig. Jag fick Niklas till o avsluta kvällen i falköping rätt snabbt efter det. Ville inte vara kvar där inne om Kristoffer också sprang runt där.

På Söndagen klev vi upp tidigt för o åka mot skövde och Nikals syster. Vi skulle ju svänga förbi o hämta katten. Men kom på att vi kanske borde ta red på varför katten haft semester från skövde o nu bodde på landet. Då visade det sig att de blivit allergiska. Katten hade varit tvungen o flytta. Tyvärr funkade han inte ihop med katterna hemma hos Nikals far så där kunde han inte heller vara kvar. Efter lite diskussioner blev det tal om att katten ist skulel bli smålänning. Vi ringde Niklas syster o kom överrens om att det ska ges ett försök. Så vi lämna katten o åkte till skövde utan den. I skövde blev vi bjudna på Tacos o det blev mest tjöt och bus med William. Efter skövde åkte vi tillbaka för o hämta katten. Vi hade stannat till på Rusta i skövde o köpt det nödvändigaste för frakten o första kvällen hemma.

Så helgen sluta med att vi skaffa katt. Det blev en Lucifer. 2år, kastrerad, chipad och avmaskad föredetta katthems katt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...