Dop I Borås

Idag har hela dagen försvunnit. Jag klev upp tidigt (kl 7) för o göra mig i ordning så jag o Niklas kunde komam iväg tidigt mot Borås. Det är Niklas systerdotter Josefine som döptes idag. Vi var tvugna o åka lite tidigare för o hinna införskaffa dopgåvan i JKPG på vägen. MEn det gick fort o hitta det vi ville ha eftersom vi redan tänkt ut det på förhand. Det blev en sagobok och en gosebjörn.

Resan upp var inte vidare skoj då det regnade konstant o det yrde runt vatten o var jobbigt o köra. Resan hem var ännu värre då det var snöslask och mörkt.

 

Jag fick iaf min beskärda del av bebisgos. Under själva dopfikat var det rätt svårt o få gosa bebis men sen när det det var dags o packa ihop allt så kom mamma Niina med bebis o lämpade över till mig så fick jag sitta me henne medans alla andra städade o fixade. Jag fick dessutom passa på o mata när lilltrollet blev hungrig. Alltid lika trevligt o sniffa bebisdoft. Fick även öva på momentet få av klänning och få ner bebis i uteoverall o sen spänna fast i bilstol. Gick över förväntan med tanke på att jag inte gjort något sådant innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...