1. Min idrotts/träningsbakgrund

När jag var liten tränade jag inte särskillt mycket. Jag var ofta med o spelade de olika spel som hölls på skolrasterna. Tex Fotboll, basket m.m. Så jag höll igång i skolan. På fritiden däremot så ägnade jag mig inte åt någon sport. Jag minns att jag o min syster o mamma åkte iväg o simmade när jag var runt 8 år. Men det berodde mest på det faktum att jag inte kunde simma o behövde lära mig det. Men detta såg jag aldrig som en träningsgrej utan mer någon man måste lära sig.

Fram tills dess att jag blev 17 så var motionen jag fick den jag hade i skolan eller när jag bara var ute o promenerade. Ofta i unga år var jag ute i skogen o bara strövade omkring. Hade ofta med familjens hund/hundar. Cyklade också en hel del vart jag än skulle.  

Mellan 17-20 så var jag en väldigt lat människa. Rörde ytterst lite på mig i motions sammanhang. Jag var aldrig tjock eller så även om jag gick upp en del i vikt. Man har alltid hålt mig på normal nivå o aldrig över. När jag var 20 började jag träna bandy med min dåvarande kille. Hans kompisgäng brukade spela bandy o en del flickvänner o syrror var med så då hängde jag också på.

Jag minns inte vilket år det var elle rhur gamal jag var då men någonstanns i en period mellan två pojkvänner när jag bodde hos mamma o pappa så hade jag gymmkort o gick på gym ca 3 gånger i veckan. Men detta var en ytterst kort period av regelbunden träning.

Det är först nu för ca 1 år sen som jag verkligen kommit igång med träning. En före detta arbetskollega undrade om jag ahde lust o testa på hennes gym så vi kunde gå dit ihop. Jag hängde på o fastnade dirket. Bokade upp mig på två års kontrakt så jag visste att nu jäklar komme rjag int ekunna slita mig. Så har det också blivit. Med tanken om kontraktet i bakgrunden o pengar som går till gymmet varesig jag är där eller inte så har det fått mig att gå dit. Men jag har inte gått dit för att ajg inte vill utan för ATT jag vill. Det har blivit något jag tycker rikigt mycket om o som nu ligge rpå ett intervall om ca 4 dagar i veckan vilket jag tycker är bra. Ibland mer o ytterst sällan mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...