Helgen

Har blivit dåligt med uppdaterande i bloggen men det är kanske inte så konstigt. Har ju slutat vara sjuk o gått tillbaka till jobbet. Dessutom är det min helg så jag jobbar hela helgen. Fredagen var en riktig tråkdag på jobbet och idag började allt katastrof!

Det började egentligen redan på fredagkvällen. Jag kunde inte sova o kände på mig att helgen inte komme rbli vidare skoj. Var det inte grannarna som höll mig vaken med allt spring i trapphuset så var det för varmt i sovrummet. Fick kanske 5 timmar sömn i natt vilket är lite emot va jag är van vid på senaste. På morgonen är allt bra fram tills dess att det är dags att åka. Går ut o konstaterar att det koommit riktigt mycket snö under natten. Ska backa bilen o råkar backa in i en snövall för att jag inte ser den helt enkelt. Allt bakom bilen var ju bara vitt. Kör typ en havmeter fram o bilen stendör. Sen vill den inte mer helt enkelt. Batteriet stendör. Får gå in o väcka NS som kan konstatera samma sak. Bilbatteriet är dött. Så han ska skjutsa mig till jobbet. Då kör han fast i snön. Så där står jag  med en bil som inte går o starta o en som sitter fast i snön. Slutar med att jag får ringa min kollega som hämtar mig. Vi blir något försenade.
Sen gick väl dagen hyffsat. Fick hålla högt tempo helatiden för o hinan ifatt den förklrade tiden då vi blev försenade.

Nu sitter jag hemma hos NS för han var gullig nog o fixa både sin o min bil medans jag jobbade. Vill inet parkera på bakgården till lägenheten igen så ska sova hos NS inatt så jag smidigt komme riväg till jobebt imorgon även om jag får stciak en halvtimme tidigare än om jag varit hemma då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...