Minecraft

NS har fått mig att börja spela något som heter minecraft. Jag är total noob o kan verkligen inget. Har typ lekt mig fram i de två dagar jag nu hållt på.

Spelet har en simpel grafik som ger det charm o ett upplägg som gör att man lätt fördriver nån timma utan att märka det. Det går helt enklet ut på att bygga saker. Med hjälp av det som finns i spelet ska du överleva o under tiden göra va tusan du vill. Tex bygga ett slott eller varför inte värst tunnelsystemet?

Eftersom jag knappt vet hur man gör så har jag bara lekt en del o satsat på det där med o överleva  nätterna. O hittills har det gått bra. Har byggt mig in i ett litet berg. Där inne har jag sen en tunnel ner till underjorden. Den går så långt ner som det nu går o gräva. Det vill säga tills du kommer till de okrossbara stenarna. Därifrån har jag sen börjat ta mig sakta uppåt igen måt landytan men råkade på en grotta i underjorden som jag nu ska utforska. Har hittills hittat ett vattenfall o ett lava hav. Sen har jag även fått bygga in några zombies som jag inte kände för o börja slakta.

Här nedan finns en liten bild o ett filmklipp så kan man få en överblick över hur spelet är. O det ser tusen gånger tråkigare ut än va det verkligen är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...