Saab 9-5 2.0t kombi

Måste berätta hur underbart nöjd jag är med min nya bil. Nu har jag ju haft den några dagar o har haft tid o känna in mig o reflektera över vad som är bra o dåligt med mitt byte.

Det som allra först slog mig var att man satt mycket bekvämare. O när jag körde den hade jag inte en vindrutetorkare med tuppjuck som gick helatiden oavsätt om det regnade eller inte.

Jag kunde ställa ratten o sätet ppå ett annat sätt för o kunna sitta bättre. Jag har nu fungernade stolsvärme så min lilla rump inte behöver vara kall. Värmen i bilen fungerar över huvudtaget mycket bättre. Den frostar av framrutan supersnabbt.

Det är gott om plats o man behöver inte hålla på o krångla med lås bara för att man ska lägag saker i baksätet eller bagagen.

Jag har en fungerande radio som inte knastrat eller har dålig mottagning. Dessutom kan jag sköta både val av station o volymen dirket från ratten. En lyx jag inte är van vid.

Det är också mycket trevligare o slippa vrida armarna ur led bara för att man inet har styrka nog. Men styrservo kan jag nu sluta träna armarna så fort jag är ute o kör. Det är ovant men rikigt härligt.

Jag har fortfarande inte vant mig vid o ha nycklen jämte handbromsen o letar fortfarande efter den vid ratten innan jag får en ahaupplevelse om vart den är. Jag har heller inte lärt mig att jag kan låsa bilen med knapparn apå nyckeln. Utan kommer ofta på den en stund efteråt. då det är rikigt bra o kunna vända sig om o bara rycka på en knapp när man glömt låsa.

Komme räven ta tid o vänja sig vid o ha en så stor o lång bil emot den lilla golfen. Det märks även att den är tyngre när man kör men allt är en vanesak som jag hoppas snart faller in naturligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...