R.I.P


5. Favorit filmmusiken.

Här har vi min absoluta favorit film musik. Det roliga är att jag inte tycker filmen är värst bra alls. St elmo's fire.

 


Slö söndag

Dagen går i lugnets teken. Niklas är sjuk o jag har inte lust o hitta på saker själv. Egentligen var det tänkt att vi skulle ge oss ut i skogen o plocka blåbär men eftersom Niklas hostar o har feber så blir det inte så.
Vi försökte oss på att titta på film men kunde inte komma överens om vad vi skulle se. Vi får nog göra ett nytt försök senare.

Kan konstatera att bloggen är uppe i +400 inlägg nu. Det är en hel del det.



Flytthjälp

Idag blev det sovmorgon o sen en någolunda lugn start på dagen. Lite innan 12 så drog jag iväg till grannstan där jag mötte upp syrran för o hjälpa henne o flytta. Hon hade en killpolare till hjälp också. Så vi började jakten på släpkärra. Trots två mackar fick vi inte tagpå någon. Första macken var släpet trasigt på o andra var det redan uthyrt. Så syrran fick kontakta sin före detta arbetsgivare o hyra ett släp där ist.

Det blev varmt som tusan o bära möbler men gick förhållandevis snabbt. Men allt bärande o åkande var vi klara på 1.5 timmar. Fullt godkänt. Hon flyttade ju för första gången så inte mycket grejer att bära ännu. kommer bli värre sen när hon bott in sig. Det var dessutom bara en liten etta så det får inte plats så mycket.

Nu bor alltså mamma o pappa själva hemma på gården för nu är alla ungarna utflugna. 24 år och 9 månader fick de stå ut från det att första ungen föddes tills sista flyttade ut.

...

Har inte haft ork elelr lust till att uppdatera bloggen på senaste. Har dessutom lagt tid på en annan blogg som jag startat upp http://isfolket.blogg.se/.

Tänkte iaf visa att jag lever med tanke på att det är en hel del folk inne på bloggen o springer ändå. Hade så mycket som 50 besökare häromdagen utan att ha uppdaterat alls på senaste.

Har varit mycker med jobbet på sista tiden också. Har råkat i konflikt med en av cheferna o är allmänt trött på hela situationen som mitt jobb innebär. Kanske orkar med o dra historien om det imorgon men troligtvis blir det inte så.
Ska nämligen hjälpa lillasyster Sofie o flytta imorgon. Hon har äntligen bestämt sig för o flytta hemmifrån o ska nu flytta till en liten etta i grannstaden. Eftersom hon har hjälpt mig flytta flera gånger tyckte jag att det inte är mer än rätt att jag hjälper henne nu när det är hennes tur.

Nä dags o krama kudden.

4. En låt jag spelat, sjungit eller dansat till på scen.

När jag gick i högstadiet hade vi en musik tillställning runt maj. Jag avr med i denna två år i rad. Ena året var temat 80-tal. Då var jag med och körade på den här låten.







let's dance in style, lets dance for a while
heaven can wait we're only watching the skies
hoping for the best but expecting the worst
are you going to drop the bomb or not?

let us die young or let us live forever
we don't have the power but we never say never
sitting in a sandpit, life is a short trip
the music's for the sad men

can you imagine when this race is won
turn our golden faces into the sun
praising our leaders we're getting in tune
the music's played by the madmen

forever young, i want to be forever young
do you really want to live forever, forever and ever

some are like water, some are like the heat
some are a melody and some are the beat
sooner or later they all will be gone
why don't they stay young

it's so hard to get old without a cause
i don't want to perish like a fading horse
youth is like diamonds in the sun
and dimonds are forever

so many adventures couldn't happen today
so many songs we forgot to play
so many dreams are swinging out of the blue
we let them come true

3. En låt från före 1960 som jag tycker är bra.

Klippet må vara från 1961 men låten släpptes 1958. Detta är en gamal låt som jag tycker är riktigt härlig.


 

 

Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream
When I want you in my arms
When I want you and all your charms
Whenever I want you, all I have to do is
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream

When I feel blue in the night
And I need you to hold me tight
Whenever I want you, all I have to do is
Drea-ea-ea-ea-eam

I can make you mine, taste your lips of wine
Anytime night or day
Only trouble is, gee whiz
I'm dreamin' my life away

I need you so that I could die
I love you so and that is why
Whenever I want you, all I have to do is
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream
Drea-ea-ea-ea-eam

I can make you mine, taste your lips of wine
Anytime night or day
Only trouble is, gee whiz
I'm dreamin' my life away

I need you so that I could die
I love you so and that is why
Whenever I want you, all I have to do is
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream

FADE
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream


Mini Semester

Niklas och jag kom hem från vår semester på kusten igårkväll. Orkade inte ge mig på att skriva då eftersom jag avr så trött o det var så skönt o bara få njuta av att vara hemma igen.

Vi åkte alltså iväg i Tisdags efter att vi båda varit nere hos frisören här på samhället. Nyklippta o fina bar det iväg. Vi bestämde oss för at tta vägen över Borås och Göteborg eftersom vi nylligen åkt den över Falköping. Mycket roligare o åka en väg man inte åkt på ett tag så man får se lite annat.

Vädret var beräknat att hålla sig fint fram tills på torsdagen så vi ville utnyttja det vädret till max. Därför hade vi packat för att kunna övernatta. Tanken var att kunna låna den stuga som Niklas mormor har. om det inte var möjligt så var ett tält medtaget. Men det slutade med att vi hamnade på hotell inne i uddevalla ist.

På väg upp stannade vi till i Torp. Ett köpcenterställe innan det samhälle där stugan låg. Där fick jag tag på ett par jeansshorts på HM för endast 100kr. Riktigt fynd. Niklas utnyttjade det presentkort han fick i födelsedagspresent av sin syster o köpte ett par badshorts på jack and jones.

Vi åkte vidare ut till kusten där Niklas visade mig runt. Vädret var strålande solsken och supervarmt. Det var efter att vi sett stugan och uppdaterat oss med läget som vi bestämde oss för att åka in till Uddevalla för att äta. På vägen kom diskussionen om sovplatsen upp. Det blev alltså hotell ist. Detta pga av att vi inte skulle ha tillgång till rinnande vatten så värst bra i stugan. Med den värme som var behövde vi båda kunna duscha o dricka för att inte avlida. Vi kollade upp hotell o kunde konstatera att två nätter låg innom vår budget. Så då blev det ett rum där.

Vi packade upp och sen gick vi på prommenad genom stan för o se hur det såg ut. Det blev en sen middag på Harrys och sen stupade vi trötta i säng på hotellet. Värmen gjorde dessvärre att jag sov dåligt. Så med alla intryck som varit under dagen och dålig sömn vaknade jag  morgonen efter upp med huvudvärk o rätt taskigt humör. Men det gick över ju längre in på dagen vi kom.

Hotellfrukosten var jätte god. Vi spenderade några timmar på stan, sen blev det stranden o bada i havet. Efter det blev det lite indisk lunch o en stund på hotellet. På eftermiddagen åkte vi och hälsade på Niklas mormor o var där några timmar. På kvällen gick vi runt i uddevalla och tog en middag på en thairesturang.

Nästa dag packade vi ihop oss från hotellet o begav oss hemmåt igen. Det var bestämt att vi nu skulle stanna i borås för at thälsa på Niklas systrar. Så medans de jobbade strosade vi runt på djurparken och fördrev tiden.
Runt 4 tiden åkte vi till Niklas ena syster där den andra mötte upp senare. VI fikade o pratade några timmar innan det var dags för oss att åka vidare hem igen.

Där är lite av hur semester såg ut för vår del. Har inte nämnt allt men det kanske kommer mer uppdateringar om det sen. Vi hade toppenväder men lite väl varmt. OCh både Nikla soch jag stortrivdes.


RSS 2.0