Musik lista

I alla människors liv kan jag tänka mig att musiken på något sätt spelar en stor roll. Jag tänkte därför länka lite olika musik som för mig betytt olika saker vid olika tillfällen i livet. Men för att göra det hela lite lättare ska jag därför göra en lista. Listan följes på detta vis, om någon känner för att låna den. Listan är uppdelad på 30 frågor så det går o göra det till en sån där Månadslista, där man besvarar en fråga om dagen i en hel månad.

Besvara frågan/påståendet, lägg sedan in ett klipp med nämnda låt/låtar. Det är fritt att svara som man själv vill och att tolka frågan/påståendet som man känner för själv.

1. Den första låten jag minns att jag lyssnade på som liten.
2. Min absoluta favoritlåt.
3. En låt från före 1960 som jag tycker är bra.
4. En låt jag spelat, sjungit eller dansat till på scen.
5. Favorit filmmusiken.
6. Låten som bäst beskriver min musiksmak.
7. "Vår låt" den som mitt nuvarande (eller tidigare) förhållande har som "sin".
8. Den sämsta låten jag vet.
9. Den här låten spelar mina föräldrar gärna.
10. Senaste låten jag lyssnade på är.
11. Om jag skulle ställa upp i Idol skulle det vara med denna.
12. I min mp3 finns den här.
13. På min begravning vill jag att denna spelas.
14. Hur kunde jag en gång i tiden tycka att den här låten var bra?
15. En låt på ett annat språk än dem jag själv kan tala.
16. Den här får mig att rysa.
17. I min skivsamling finns denna.
18. När jag åker bil lyssnar jag gärna på denna.
19. En instrumental låt.
20. Om jag enbart får lyssna på en låt resten av livet blir det denna.
21. Bäst text har den här låten.
22. Låt som en vän fått mig att börja lyssna på som jag aldrig hade hittat annars.
23. Den här har min favorit musikvideo.
24. Den här drar mig upp på dansgolvet.
25. Den här har jag lyssnat på live.
26. En låt som får mig på bra humör igen när jag är nere.
27. Den här har jag ett speciellt minne till.
28. En låt som jag tycker fler borde lyssna på.
29. Musik jag kommer spela för mina barn.
30. Låt från en musikal som jag gärna lyssnar på.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...