Nyckel incidenten.

I helgen under midsommarfirandet hände det som inte ska hända. Niklas satt i bilen med systersonen William. William lekte med knappar o grejer. Niklas skulle bara hämta en sak men blev kvar när William tyckte det var så skoj. Det var dags för mat o Niklas tog William smällde igen dörren o gick till oss. Senare under kvällen skulle vi in i bilen igen. Då är den låst. Det som inte är så bra är att nykeln sitter i tändningslåset. William har alltså pillat på låsknappen o haft bilen i låsläge när Niklas stängde. Nu var massor med grejer inlåsta i bilen. Däribland min handväska med husnyckeln och plånböcker. Så att åka 15mil hem för o hämta reservnyckeln var inte att tänka på. Ist fick vi ringa assistanskåren som kom dagen efter o låste upp bilen åt oss.

Väl hemma igen bestämde sig jag o Niklas för o leta efter reservnyckeln som vi inte sett på ett bra tag. Jag letade i jackor, väskor m.m där jag tänkte att den användts sist. Niklas letade på de mest ologiska ställen som städskrubben m.m. Vi hade en hetsk diskussion i varför han letade på så knasiga ställen o inte på mer logiska ställen. Det slutade med att jag gjorde frukost o niklas letade vidare. Döm om min förvåning när han hittar nyckeln. Bakom bakpulvret i skåpet i köket där vi förvarar bakartiklar. Det kom sen fram att han gömt nyckeln en gång i tiden men glömt var. Så att jag letade i jackor med mera var mer ologiskt än han som ville titta bakom kylskåpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...