Otursförföljd

Kvällen har följt samma mönster som flera kvällar på senaste. Jag sitter vid datorn eller läser och Niklas är ute och skruvar med bilarna ihop med Emil vår granne. Stackars Emil har inte kollpå vad det är för fel på hans bil medans Niklas har listat ut att det är hans topplock som behöver planas ut. De har skruvat med bilarna hur mycket som helst på sista tiden. Jag tycker inte att det är så skoj o va med eftersom jag inte gör nått utan mest titta på. Och om det är så att jag gör nått så brukar det mest vara o sitta och vrida på nyckeln för att de ska kunna ställa in saker under huven medans bilen försöker starta m.m. Alltså inte super skoj.

Det börjar iaf bli akut för Emil o få igång sin bil. Inte så lätt när man inte vet vart felet är. Så han ska eventuellt köpa en annan bil eftersom han behöver ha en bil inann söndag. Tills dess skulel han få låna en bil av en kompis. Så rätt inställd på att få köpa en bil inann söndag drar han härifrån och in mot stan.

Det dröjer dock inte längae innan Niklas mobil ringer. Då har växelspaken på bilen som Emil fått låna gått sönder så han kom inte så långt. Snacka om att ha otur med bilar.


Kommentarer
Postat av: Ellen - bilder och vardag

Fin blogg

Allt bra? :)

2011-06-23 @ 09:45:02
URL: http://ellenannajosefiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...