The Mentalist

Jag som är lite av en serie nörd har nu börjat se en ny serie. Som alltid har jag tittat ikapp alla serier jag följer och måste därför börja se en ny. Tack vare internet kan man dessutom börja se en serie från första säsongen utan några större problem.

Den här gången föll valet på The Mentalist. En kriminalserie som riktat in sig på huvudpersonen Patrick Jane. EN snubbe utöver det vanliga. Han har en iaktagelseförmåga som gör att han ser saker hos folk som inte andra ser. Många tror att han är synsk. Men han själv säger att det är ren vetenskap. Som tittare får man ha sin egen uppfattning då det ibland kommer inslag man inte rikigt kan förklara med vetenskap. Jag har nu sett de 5 första avsnitten på seson 1. Jag tycker det är en hyffsat bra serie med avsnitt som går o se lite som man känner för det. Den röda tråden genom serien är ännu rätt vag. Det finns en brottsling som de antagligen lär fånga i säsongsavslutningen (Mina egna gissningar och inget jag vill spoila eller få spoilat för mig) som påverkat Patrick privat och som gör att man vill se vidare för att dels lära känna Patrick o dels se vad som kommer ske.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...