Hur tänker han?

Blev en jobbigt lång arbetsdag idag. Kunde väl stå ut fram till kl 13. Men sen fick jag mest sitta i kassan o det var int så skoj o göra i nästan 4 timmar i streck. Sen vet jag inte rikigt vad som flög i min kollega. Men i vilket fall som helst. Om man är tre personer som jobbar. Varan den ena slutar kl 17 och ska gå hem o de två andra sk aha var sin rast på 30 min var. Då planerar man väl inte dem så den sista personens rast slutar exakt när den andra personen ska gå hem? När en person slutar ska nämligen denna hinna med o räkna av sin kassa o städa upp lite i den kassan där denne sutit. När jag då tycker att jag jobbat klar 2 min över 17 så signalerar jag på kollegan som har rast att hon ska byta av mig. Gå in o säger till att nu går jag hem. Då blir han sur för att jag inte jobabr över tills han har tid att ta över kassan. Han tyckte alltså att det var min skylldighet att jobab över eftersom han planerat fel! Något jag sket fullständigt i. så jag stämpla ut tog mina kläder o gick. då hade kl till o med hunnit bli 5 över 17.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...