Om rädda kelly


Kommenterat

jag tycker det är endast sjukt att okunniga människor tar sig så mycket tid att lägga sig i en annan människas liv.. jag följer hennes blogg lite men jag har ingen uppfattning om att hon vanvårdar sitt barn.. jag tror inte kelly är det barn i Sverige som borde räddas mest...

2011-03-10 @ 10:02:18
URL: http://corneliathulin.blogg.se/

Tili svarar:
Nu säger jag inte att jag är en av dem kunniga, men vem påstår att det är okunniga människor som lägger sig i? En av dem på det forum jag nämner är utbildad socionom, hon om någon börj ju vara kunnig. Det är nog minst lika många okunniga som försvarar michas agerande i så fall. Det är rätt lätt att se att dem som försvarar michas agerande oftast är i hennes ålder eller yngre. Medans dem som tycker att det bör göras något åt situationen och att micha måste skärpa till sig för kellys skull oftast är äldre. Nu säger jag inte att det alltid är så. Men baserat på va jag sett så oftast är det så.

Du borde nog läsa mer om du inte ser hur lite micha bryr sig om kelly. Hon ägnar ju mer tid åt att blogga o umgås med dina bloggkompisar än åt att ta hand om sin bebis. Vilken mamma gör så? Hon lämnar ju bort ungen hela tiden åt andra att ta hand om. I ett inlägg skrev micha så här Blogga- 1 timme umgås med kelly - 30 minuter. Där ser du hur hon prioriterar.
Det finns något som heter anknytningsteorin, läs lite om den. Det är inte bra för kelly att forslas runt mellan micha, kevin och eventull far/morförälder i den grad det nu görs.
Jag tror dessutom att kelly allt för ofta får vara i en miljö där hennes föräldrar bråkar. Det baserar jag på det enomra av och på förhållande som micha o kevin uppvisat i michas blogg. När det då går så långt så att micah dessutom går ut o bränner sig själv i handen med en ciggaret (hon la upp bilder på detta i sin blogg) kan man ju undra hur mycket gap o skrik det var som barnet får höra.

Ingen har påstått att kelly är den unge i sverige som behöver räddas mest. Hon är bara en av dem som bör räddas.


Kommentarer
Postat av: kristin

håller med dig om det du skrivit!

2011-03-11 @ 15:04:12
URL: http://chriisss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...