Klippo gräsklippare

Vår gamla gräsklippare gick ju sönder. Det var ju tänkt att bror min skulel laga den. Men ist så vill han göra en deal o byta in den trasiga mot en "ny" klippare ist. Sagt o gjort. Det bestämdes att vi skulle få en som han hade ståendes. Men under tiden som vi väntade på att kunna hämta denna kom det in en annan klippare till brorsan som han tyckte vi skulle ha ist. För den hade både drivande framhjul o uppsamlare till skillnad från vår gamla. Så nu har vi en mycket mycket bättre gräsklippare här hemma som ser ut något i stil med den nedan.

Jag premiärkörde den i lördags. Men förutsättningarna var inte de bästa. Gräset har ju hunnit med o bli jätte högt och desssutom regnade det till o från under dagen så det var blött. Fick köra på högsta nivån så gräset blev inte så kort. Därför är det tänkt att jag idag tisdag ska klippa igen fast på en lägre höjd så gräset blir kortare. Men först ska jag vänta på att solen torkar upp gräsmattan en del.



Kommentarer
Postat av: joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!

Jag tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar med fina priser på min blogg och även en dagens blogg tävling där du kan bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäl dig:)

2011-06-01 @ 17:34:55
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...