Star jeweled (starcraft II)

Häromdagen så satt jag o hittade ett spel på nätet. Det var ett sånt där byt plats på en grej för o matcha den ihop med minst två andra likadana grejer. Jag tycker sånna pusselspel är rätt skoj. Jag satt o spela en bra stund där på kvällen o utmanade alla möjliga människor runt om i världen. Dagen efter tänkte jag spela igen. Men då visade det sig att man mellan varje spelomgång nu var tvungen till o kolal på en 15sek lång reklamsnutt. Något jag inte alls tyckte var särskillt roande. Så NS frågar om jag inte vill spela ett liknande på hans dator. Då visar det sig att starcraft II har ett underspel som är ett liknande. Skillnaden här är att för varje "par" med juveler du spränger bort fyller du en mätare. Den här mätaren innhåller energi. Energi som du sen använder för o skicka iväg gubbar för o slå ner din motståndares slott.

Det var mycket svårare o spela så här men även mycket roligare. Tog ett tag innan jag förstod hur man skulel göra o hur man bygge rupp en bra strategi. Men nu jäklar är det inte många matcher jag förlorar. Super kul tidsfördriv. Så nu medan jag väntade på att en film skulle bli färdig så satt jag o körde tre matcher. Det var bara den sista jag förlorade nu.

 

Det är dock lite störigt att starcraft är ett spel gjort av blizzard, för strukturen påminner så mycket om wow så jag får spelbegär efter det. Men nu är det ca 8 månader sedan jag spelade Wow senast så jag bör ju kunna hålla mig borta för alltid. Är ju bara o tänka på hur de förstörde miin lilla imba hunter med sista patchen inann jag slutade så känns behovet av o spela genast mycket mindre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...