Ombyte av styrka

Idag hade jag den inplanerade tiden med en av PT på gymmet. Det var bestämt att vi skulle lägga upp ett nytt programm för mig inom styrka. Hittills har jag kört någon form av bas på diverse maskiner. Nu fick jag ett helt annat upplägg.

Dels kommer jag köra en hel del fritt. Så vart eftersom min styrka byggs på byter jag till vikter (ja jag är så klen att jag fick börja utan till en början) med olika styrka.

Sen kommer jag vara o trassla in mig i TRX banden en hel del. Fick massor med olika övningar som ska göras i dem. Kommer knappt ihåg hälften men har mina antekningar så det ska nog lösa sig.

Fick även gå över till lite andra viktmaskiner där man får kämpa mer med separata handtag. Inann har jag jobbat med måda armar/ben på samma fäste. Nu kommer de vara separata o det är viktigare att jag fokuserar på hur jag gör rörelserna. För jag kan tex inte ta i mer med höger än vänster för då går det åt skogen.

Kan redan känna av lite i kroppen på den nya träningen även om jag knappt körde nått idag. Imorgon ska jag dit o se vad jag kan åstakomma för något.


Trx band o lite olika övningar (finns hur många som helst)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...