Peddobear, ful tatuering, snattare och galna tanter.

På sista tiden har det varit inne lite intressanta kunder. Vi har:

1. En pojke på ca 4-5år som springer runt i en peddobearmössa. Det såg lite udda ut med tanke på budskapet.

2. En utländsk kvinna i ca 30+ åldern. Hon var lite mullig vilket resulterade i en obefintlighaka som flöt ihop med halsen. Så fort hon sänkte ansiktet blev det dubbelhaka. På den valk som blev själva haka nr 2 hade människan tatuerat in en text. Det stod på utländks o jag kunde därför inte förstå vad det stod. Men det måste vara den i särklass fulast o mest konstiga tatuering jag sett IRL

3. Tog en snattare som hade noll koll på attjag visste att denna snattat. Jag råkade av en händelse se hur personen plcokar ur saker från sin jacka o tömmer av i en gång. För att säkerställa att personen inte har fler grejer på sig vid kassan ber jag därför denne visa upp vad den har innför jackan. Först får jag bara en frågande blick. Sen när jag berättar att jag vet att det ligger saker där o kan säga exakt vad också så blir personen rikigt paff. Blicken sa ungefär så här "har du röntgensyn???" Men det är väl så det går när man är ca 14 år o inte har nån vidare kollpå vart man har bakom ryggen.

4. De tvar inne två tanter o handlade. De är "vänner" och den ena av dem råkar köra på den andra med sin rollator. Hon ber knappt om ursäkt. Väl framme vid kassan nån minut senare står den påkörda tanten o skämtar med henne som körde på om händelsen. Då blir tanten som körde på henne så förbannad att hon väser till nått om att hon blir sårad av o höra sånt. Det slutar med att tanten som blev påkörd (som fortfarande inte fått någon ursäkt) står o säger förlåt o ber om ursäkt hur många gånger som helst innan de koommer ut ur butiken där jag antar att det forsatte. Mycket märkligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...