Bilnemesis

Jag o bilar, det finns fan inte ens en gnutta tur iblandat där.

Farfars bil en Volvo 440 -??, den var skrot redan när jag tog över o lånad den men jag lyckas ändå få den i sämre skick. Bland annat punktering.

Första bilen en Peugeot 306 -98, den får närkontakt med en älg. Både älgen och bilen blev så deformerade att de fick avlivas. Hade haft bilen i ca 1.5 år när detta hände en hal vinterkväll.

Andra bilen en Golf -90, den gick inte låsa och blev då stulen en natt. Hela rattlåset blev sönderbrutet och eftersom jag inte kan mecka med bilar sålde jag den i skicket den var. Hade haft bilen i 8 månader.

Tredje bilen en Saab 9-5 2.0t  ??? Punktering på däck, Kostar på den en helservice som gick på närmare 9000. 3 månader senare stannar bilen halvvägs till Falköping en bit utanför Jönköping. Det finns ingen olja i bilen?!?! Då har det endå bytts olja under servicen?

Bilen måste bogseras till närmsta verkstad o där står den nu o väntar på morgondagen då den kanske ska få veta sitt öde. Antagligen så har hela motorn havererat. Jag ahr haft bilen i 9 månader... Är jag glad? Nej det kan man verkligen inte säga. Är extremt besviken. Pengarna bara pissar ut till de där förbaskade bilarna. För det är ju inte bara min. Niklas har ju fått köpa 4!!! Nya däck till sin bil sen han köpte den för 3 månader sedan. Då är det baldn annat ett av de nya däcken han fått byta två gånger för att det blivit punktering.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...