Födelsedagspresent

Jag har ju tidigare skrivit ett inlägg där jag ville ha en ny stegräknare. För o vara exakt ville jag ha Silvas pendometer ex3. Gissa vad Niklas gav mig i födelsedagspresent. Jo precis. Just en sån.

Så hela morgonen har jag nu ägnat åt att ställa in den så den blir rätt. Kan redan nu märka av att min tidigare stegräknare (mobilen) typ mätt en fjärdedel av alla steg jag tar. För jag har varit uppe i knappt en timme (låg länge i sängen o läste i bruksanvisningen) och har redan gått mer steg än jag gör på flera timmar enligt mobilen.

Har räknat ut att min "normala" stegläng, alltså ett steg jag tar utan o stressa eller liknande är 63.3cm långt. Men vet att när jag t.ex. tränar eller så går mycket längre steg för jag använder ett helt annat tempo på träning, jobbet eller promenader. Men till vardags vilket är den tid som mäts mest så är det 63.3 som gäller.

Kan annars skämas lite o berätta att gymmet har jag inte sett till på över 2.5 veckor. Har dels varit sjuk o nu senaste veckan var det för mycket o styra inför festen så jag hann inte dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...