Om det här vore min sista dag?

Om det mot förmodan skulle vara så att man hamnar i den situationen då man vet att man står inför sin sista dag. Då tror jag iinte att jag skulle agera särskilt annorlunda. Jag tror nämligen att man för hoppningsvis skulle få veta det ett rba tag innan så man skulle ha tid på sig att göra saker o inte behöva klämma in allt på samma dag.

Hade jag däremot enbart haft en dag på mig så tror jag att jag hade försökt göra det bästa av den utan att vara allt för ovanlig. Beroende på om jag var den enda som visste om att det var min sista dag elelr inte så hade jag agerat annorlunda.

Är det bara frågan om att jag ska dö? eller är det frågan om att jorden går under?

Är det frågan om att enbart jag vet om att jag ska dö? Eller är det frågan om att endast jag vet om att hela jorden går under?

Olika saker hade fått mig att agera på oliak sätt. Hade det enbart handlat om mig o ingen annan och ingen annan hade vetat om det tror jag att jag hade ägnat tid åt att umgås med folk och att kanske skriva ner lite skaer som jag velat att eftervärlden skulle veta om.

Hade det handlat om att jorden går under och att fler än jag dör så hade jag nog endast spenderat tid ihop med min anära och kära.

Många utav frågorna har man nog ett svar på men jag tror tyvärr inte man agerar utrifrån det svaret om man väl står inför situationen. Det är nog lätt o säga att man skulle vilja göra/vara på ett visst sätt. Men om man hamnade där tror jag det skulle se annorlunda ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...