Bruno?

I helgen när jag jobbade hände det en sak som fick mig att fundera lite. Det kom in en mamma med sitt lilla barn. En pojke på nått år eller två. Han kunde iaf inte prata o gick väl så där halvbra. Båda två var mörkhyade. Nu till det som fick mig att reagera o fundera. Mamman gick helatiden o ropade barnets namn. Antagligen för att barnet skulle följa med henne o inte "springa" iväg. Men barnets namn var Bruno. Är det bara jag som tycker det känns lite märkligt o ge det namnet till ett barn som man faktikst skulle kunna säga är brun? Det känns iaf märkligt enligt mig. Eller är det jag som är konstig? Familjen verkade dessutom ytterst svensk. Svenska kläder, flytande svenska. Så det måste varit klart för mamman att Bruno är ett namn som mycket väl skulle kunna användas för o förtydliga att något är just Brunt.


En Bruno som inte har något med texten att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...