Kosthållning

Eftersom jag håller ett rätt så bra schema med träning men inte ser nått jätte resultat på vågen har jag denna vecka börjat logga min kost på sidan www.shapeupclub.com där kan jag hålla koll på vilka kalorier jag sätter i med o gör av med för o nå mitt mål. Kan lugnt säga att jag trodde jag höll mig på en mycket lägre kalorinivå än jag verkligen gjorde. Ett vanligt misstag som många gör. Tror de tränar mer än de gör o tror de äter mindre än de gör. Träningen är det ju inget fel på men fy va mycket onödig kalorier jag kan äta där jag genom o växla om vad det är jag äter skulle kunna göra stor skillnad.

En nygamal favorti är min frukost smoothie som inte använts på typ 4 år. Så den dammade jag av o började köra igen dock med lite nya ingridienser. Så här är receptet.

1 Banan
1.5dl Fryst mango i bitar
3 msk havregryn
Havredryck så mycket som krävs för o få en drickbar sörja ist för en gröt.

Sen toppar jag detta med 1.5 mask linfrön som jag rör ner utan att mixa.

Det brukar bli ett stort ölglas på ca 0.75l som är hur gott som helst. Ska börja exprementera med annat än mango. Men det är ju så gott så blir lätt att man kör samma. Ibland lyxar jag till det o byter ut linfröna mot en passionsfrukt som jag gröper ur o rör ner ist.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...