“We are defined by opportunities, even the ones we miss”

Det blev en tur till gymmet ändå. Var dock rätt kämpigt att samla ihop sig o komma iväg. väl där var det med ömmande bakdel jag tog tag i tränandet. Men efter tio minuters rask promenad som uppvärmning så hade jag leat till träningsvärken så mycket att jag började springa. Samtidigt som jag följde skidskyttarnas kamp på svt sport sprang jag mig själv halvdöd under 20 min. Trodde inte jag skulle klara 10 minuter men när jag var på 10 tänkte jag försöka med 12 o när jag var på 12 var det ju inte långt till 15 o väl på 15 var det ju så lätt så då fortsatte jag. Men på 17 höll jag på o trilla ihop. då blev det kämpigt värre fick härda ut det sista. Stirrade som en idiot på kl den sista minuten o slog med glädje till stoppknappen när den passerade 20.00. Känner mig dock stolt över mig själv som redan efter en vecka är tillbaka på 20minuters löpning efter ett så pass långt uppehåll. Hade ju aldrig kommit igång ordentligt med löpningen så att inte tappat så jätte mycket känns bra. Nu ska jag bara samla energi o komma tillbaka till 30 minuterna o sen kunna öka hastigheten sakta men säkert. Först ska vi bara få de där 30 minuterna till o bli uthärdliga o inte kännas fullt så dödsångest lika som det är idag.

Blev en snabbtur till jobbet också där jag handlade lite småingridienser till middagen. Fattades grädde till såsen men köpte även lite annat smått o gott så som vindruvor. Väl hemma blev det en stunds nedvarvning innan Niklas o jag gjorde middagen. Det blev rotfrukter i ugn med fläskkotletter och kantarellsås. Rikigt gott är det. Kanske lite väl onyttigt men skippade ju godispåsen så då kunde man ju unna sig en god middag.
Middagen serverades framför tv:n o vi började titta på Benjamin button. Så kvällen spenderades framför den filmen. Som vanligt lipade jag som en liten 4 åring som precis tappat sin glass på marken när slutet kom. Tycker filmen är så extremt gripande. Niklas tyckte nog jag var lite väl blödig. Men det var han som ville se filmen o inte jag.


Videon här har egentligen inget med filmen o göra förutom att han som gör musiken till benjamin buttonfilmen även har gjort den här musiken som jag tycker är så fantastikt fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...