Dock!

Vill ve om ursäkt till alla för att jag börjat missbruka ordet DOCK. Men det beror på mitt nya nöje som Admin i loppisgruppen. För o verka seriös och inte göra folk förbannade har jag märkt att det är ett bra ord att använda. DOCK medföljer det att jag helatiden vill använda det. Något som blir irriterande i längden. Hoppas du som läsare eller enbart existerande i min närhet har förståelse för mitt nya missbruk.

Svenskt uppslagsord
dock adv. i alla fall, ändå, likväl; emmellertid
Engelsk översättning yet, nevertheless, still; however

Exempel


tåget går dock inte på torsdagar---the train does not go on Thursdays, however

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...