Nytt jobb?

Då kan jag avslöja vad det var jag pysslade med i Onsdags. Jag var på anställningsintervju för tjänsten som Butikschef på Granngården i Sävsjö.
Nu har jag fått samtal om att jag gått vidare till nästa fas i uttagningen. Och har även avslöjat på nuvarande jobbet att jag sökt en ny tjänst så nu är det inte så hemligt längre. Nu är det bara att hoppas på det bästa o se till att det går vägen.

Secret mission

Idag på förmiddagen hade jag fullt upp. Jag styrde kosan mot jkpg där ett hemligt uppdrag väntade på mig. Mycket spännande det här o jag hoppas rätt snart kunna gå ut med vad det handlar om. Men jag kan säga så mycket som att det gått bra men att det blivit en liten förändring emot ursprungsplanen. Hoppas verkligen det här går vägen för då blir det en livsförändring för min del.
 

Instagram

Jag finns nu mera även på Instagram. Där heter jag Tili86 för den som vill följa mig o mina bilder. Där blir det minsta hundra gånger mer uppdatering än här på bloggen.
 

Kesella = Kvarg, Kvarg = Kesella

För guds skull kan inte folk lära sig att Kvarg och Kesella är samma sak? Kesella är bara Arlas namn på Kvarg.
 
 
Citerar: http://mejeriprodukt.se
 
Kvargen är av fabrikatet Milbona och inhandlades på Lidl för 13kr. För det priset fick jag 500g vilket ger ett kilopris på 26kr/kg. Jag hittar faktiskt ingen innehållsförteckning på förpackningen vilket förvånar lite, däremot kan man läsa diverse information om näringsvärde. Siffrorna säger mig inte så mycket men för den som kan tolka dem så upplyser de säkert om att produkten är nyttig att äta. Den lär vara populär i olika dieter och för kroppsbyggare. Ursprungslandet är Tyskland, vilket går att utläsa av stämpeln på paketet i övrigt saknas tydlig information om saken. De flesta av oss äter kanske inte kvarg speciellt ofta och så vitt jag vet så är det en biprodukt från ostystning. Vanligtvis saluförs den av Arla och då under namnet Kesella. Arlas variant har om jag inte missminner mig en fetthalt på 10% medan den här ”fettfria” varianten från Milbona har en fetthalt på låga 0,3%. Kvarg kan med fördel ätas som en mättande och proteinrik frukost eller som mellanmål. Huruvida den stora variationen i fetthalt mellan de båda kvargsorterna beror på att Arla tillsatt fett i sin eller Milbano har reducerat fettmängden är jag inte helt säker på, men jag har fått för mig att kvarg har en natruligt låg fetthalt.

Träning vecka 38

 

Prag

Är ju inte så värst duktig på att informera om mitt liv i bloggen. Det blir mest lite träning o så där. Men nu tänkte jag berätta om att jag varit i Prag. Är pinsamt nog en av de första utomlandsvistelser jag gör trots mina snart 26 år på denna jord.
Åkte med två polare det var från Torsdag till Söndag, och avklarades med buss.
Resan påbörjades Torsdag kl 02.00. Men Blev uppskjuten till 03.00 då det visade sig att vår Taxi även var anslutningsbussen till Jönköping så han hämtade oss direkt på sagda adress o körde till Jönköping ist för att vi skulle ta oss till Statoil o sen vänta där en stund.
I Jönköping blev det byte till vanlig buss med många andra resenärer. Resan gick ner till Malmö och Öresundsterminalen där Nästa buss mot Prag väntade. Det var en dubbeldäckare o vi fick platser i mitten av bussen. Jag sov nästan hela sträckan i Sverige, både från jönköping o sen vidare över i Danmark. Var vaken en stund över Öresundsbron för att sen sova fram till Färjan.
På färjan var jag sen vaken men sov mig igenom större delen av Tyskland. Var endast vaken vid rastplatser och matpauser.
 

Vi anlände till Prag ca kl 22 på kvällen och checkade in på Hotell Duo. Vi gick o la oss rätt omgående eftersom vi skulle upp tidigt dagen därpå o det hade varit en lång resa.
På Fredagen var det Stadsvandring o sen egentid i Prag. Vi stannade inne i Stan till ca kl 19 på kvällen o sen gick vi en sväng runt i kring hotellet när vi kom tillbaka.
Dagen efter det var det Besök på en Marknad och ett stort shoppingcenter, på kvällen en båttur på Moldau som flyter genom Prag. Och Dagen efter det blev det hemresa igen.
Rätt kortfattad beskrivning men det var riktigt intressant. Staden hade fin stämning o det fanns mycket att titta på. Vi hade extrem tur med vädret o hade det soligt o fint hela resan utom en stund på Lördag morgonen som inte ens påverkade oss eftersom det var frukost tid då.
Resan Hem gick kl 4 på Söndag morgonen. Det var en lång o dryg resa hela vägen hem. Det mest spännande som hände då var med Anslutningsbussen från Malmö till Nässjö. Någon vänlig själ bestämde sig nämligen för att ställa ur min resväska mitt ute i obygden mellan Växjö och Vetlanda. Men sen inte ställa tillbaka den. Så förvånat tittade jag på ifrån Bussen när jag ser min egen resväska stå ensam kvar på parkeringen när vi kör därifrån. Få dock stopp på bussen efter några hundra meter o han får backa tillbaka. Då har vi redan hunnit upp på påfarten till motorvägen så det vart ju lite märkligt o backa där. Tur att det är NOLL trafik kl 3 på natten en Söndag.
Så fick min väska tillbaka och resan slutade väl. Känns dock att man varit iväg och att man suttit mycket i en buss. Det syns även på min träning från förra veckan som inte innefattar något annat än promenader eftersom jag jobbade så dumt.

 
 
 

Petra (September) Marklund - Händerna mot himlen

 
 
Tror du att du och jag kommer att ses igen?
Tror du att du och jag, har en framtid tillsammans?
Tror du att du och jag kommer att leva länge än?
Det tror inte jag.

Tror du att du och jag kommer att minnas den kvällen?
Tror du att du och jag kommer att drömma oss tillbaka?
Tror du att vi kommer leva lyckliga i alla våra dar´?
Även om vi aldrig mer ses.

Händerna upp i luften.
Pannan mot baren, nu spränger vi taket.
Hamnar i himlen, där änglarna gråter.
Stan är vaken, allt är förlåtet älskling!
Händerna upp i luften.
Vi ska bli fulla, livet är meninslöst.
Vem bryr sig?
Natten är vacker, du är som natten.
Och jag är en vinnare igen.

Tror du att du och jag kommer att vinna det här racet?
Tror du att du och jag har en chans mot alla andra?
Jag önskar att jag kunde gå på någonting mer än bara känslan,
av att allting redan är försent.

Händerna upp i luften.
Pannan mot baren, nu spränger vi taket.
Hamnar i himlen, där änglarna gråter.
Stan är vaken, allt är förlåtet älskling!
Händerna upp i luften.
Vi ska bli fulla, livet är meninslöst.
Vem bryr sig?
Natten är vacker, du är som natten.
Och jag är en vinnare igen.

Igen
Igen


Träning vecka 37


under 60

Idag när jag ställde mig på vågen vart jag äntligen under 60. Efter en del blippande stannade vågen på 59.8kg. Så klev av flyttade den lite o klev på igen. 59.8. Gör om proceduren. Av, flytta, på. 59.8. Jippi! Äntligen under 60!


Träning vecka 36


Träning vecka 35

 
 

1kg=7000kalorier


Samsung Galaxy S III

I helgen lyckades jag med konsten att få till två märkliga fläckar på min mobilskärm. Så jag kollade upp möjligheten att köpa en ny mobil. Har länge trånat efter en Samsung Galaxy S III och tyckte att det var dags o göra slag i saken.
Var dock uppbunden på Halebop med deras abonnemang vänner. Men efter en kort kontakt med deras support löste allt sig och jag har nu ist Halebop Rubbet och en ny telefon på ingång. Någon gång framöver trillar den ner i brevlådan. Jag längtar!


Kan vara värt att tänka på.


Månadens steg Maj

Har missat att logga den här delen av bloggen ett tag. Så kommer lite inlägg på samma tema i rad.

Så här ser det ut nu på listan:

2012
Januari 297454
Februari 419105
Mars 444125 (Bäst hittills)
April 414692
Maj 347574



2011
Augusti: 325967
September: 210209
Oktober: 236120
November: 422135
December: 229470

Månadens steg Juni

En riktig botten månad som berodde på kaos i mitt liv.

Så här ser det ut nu på listan:

2012
Januari 297454
Februari 419105
Mars 444125 (Bäst hittills)
April 414692
Maj 347574
Juni 271740


2011
Augusti: 325967
September: 210209
Oktober: 236120
November: 422135
December: 229470

Månadens steg Juli

Hittade tillbaka till motivationen.

Så här ser det ut nu på listan:

2012
Januari 297454
Februari 419105
Mars 444125 (Bäst hittills)
April 414692
Maj 347574
Juni 271740
Juli 319599

2011
Augusti: 325967
September: 210209
Oktober: 236120
November: 422135
December: 229470

Månadens steg Augusti

Med återfunnen motivation och det faktum att jag nu passerade årsdagen för när jag började logga min träning så blev det en ny rekordmånad.

Så här ser det ut nu på listan:

2012
Januari 297454
Februari 419105
Mars 444125
April 414692
Maj 347574
Juni 271740
Juli 319599
Augusti 468788 (Bäst hittills)

2011
Augusti: 325967
September: 210209
Oktober: 236120
November: 422135
December: 229470


RSS 2.0