Marabou Mango

Idag när jag och NS tog en sväng till ICA innan vi åkte vidare hem hittade jag ett ställ med den nya chokladkakan från MArabou, den med namnet och smaken Mango.

Så här skriver de på Marabous egen hemsida: "I april 2010 bjöd vi in svenska folket att ta fram designen på en ny Maraboukaka. Det enda som avslöjades var att konceptet på den nya kakan var Söderhavet. Det var första gången i Marabous historia som vi bjudit in någon utomstående i designprocessen och resultatet var enastående. Vi fick in över 7000 kreativa, inspirerande och vackra bidrag! Juryn, som bestod av representanter från Kraft Foods och designbyrån Silver samt ordförande Ernst Billgren, utnämnde slutligen det vinnande bidraget som kommit in från Camilla Saario. Hennes design pryder nu framsidan av Marabous nya limited edition Marabou Mango som finns ute i butik från vecka 6."

Eftersom jag tycker mango är en mycket god frukt kunde jag inte låta bli att lägga en kaka i vår kundkorg. Så på vägen från ICA hem till NS tog vi vårt första smakprov. Det var verkligen mango. Den smakade jätte gott. Men förmycket bitar av den söta, nästan sockriga mangon fastnade tyvärr i tänderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...