What? Redan 15.00!

Idag lyckades jag med något som jag inte gjort på länge. Jag jobbade över för att jag glömde bort tiden för det jag gjorde tog upp min tid så mycket.

Jag brukar i vanliga fall veta exakt när det är några minuter kvar tills jag slutar så jag har gott om tid på mig att slutföra min arbetsuppgift o gå hem i lugn o ro. Det kan till o med vara så att jag glor på klockan flera gånger i minuten bara för att konstatera att tiden går alldeles för sakta. Men idag var det alltså tvärt om.

Jag jobabde ute på lagret med mitt speciallområde o lyssnade samtisigt på radio. Hade jag inte lyssnat på radio hade jag kanske stått kvar där än eftersom det var nyheterna kl 15. som gjorde mig uppmärksammad på att jag jobbat över en kvart utan o ha den blekaste aning om att klockan var så mycket.

Arbetsuppgiften var inte ens någon av de roligare utan snarare bara en sån som tog tid o samma moment helatiden. Plocka upp vara, scanna av den. Kolla kod, namn o datum för vilken vecka den kom in i butik. lägag ner den i banankartong, skriv lapp med alla info från scanningsdosan, nita fast lappen på lådan o bär lådan till rätt plats på lagret. Så hhade jag hållt på i över en timme samtidigt som jag lyssnade på radio och tiden tickade iväg.

Nu är jag hemma, har börjat förbereda maten som idag ska bli stuvade makaroner o stek falukorv. NS ligger i min tv soffa o spelar GT5 så man hör hur däcken tjuter från bilarna.

Har även planerat in med min kompis om att mötas upp en stund inan 19 för att dra iväg till gymmet. NS har inte energin nu när han jobbar morgonpass. Plus att hans fötter gör ont efter en hel dag/vecka ståendes på betonggolv som han är ovan vid.


P3 Christer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...