Solbränd

Jag spänderade det mesta utav söndagen liggandes ute i solen vilket resulterade i att jag fick en fin röd nyans över hela kroppen. Kunde på kvällen konstatera att det var mycket mycket stor skillnad mellan de kroppsytor som varit i solen o de som dolts under bikinin. Tyckte dessutom inte jag bränt mig utan att det verkade va lagom färg. Har ju solat en del innan i år så huden var redan rätt härdad. Men så fel jag hade. Måndag morgon så brinner det i huden, att duscha sved som syra och att sen gå runt på jobbet med jeans som skavde mot benen var ingen höjdare alls. Därför har jag idag efter jobbet spenderat hela tiden inomhus i skydd för mer sol. Ska dessutom unna mig lite hemma spa o smörja huden ordentligt om en stund.


Om man känner för o göra nått annorlunda när det gäller solning kan man göra som bilden här nedan. Det vill säga en soltatuering. Det håller länge o ser ju rikigt häftigt ut. Men antagligen lite smådrygt o ligga o steka med en filt över sig o i samma position helatiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...