Gnäll om jobbet... Igen!

Nu ska jag gnälla av mig lite om mitt jobb igen. Men som alltid så är det något som stör mig o bara för att JAG gör RÄTT så måste det gå ut över mig som om jag gjorde FEL.

Jag jobbar ju som bekant i butik. Den här butiken har en hel del regler. Just den här veckan har vi haft lite uppdatering gällande säkerhet. Bland annat så finns det förhållningsregler som säger att man inte får jobba själv i butik. Det finns även ett förtydligande om att man då alltså inte får komam till butiken själv elelr stanna kvar själv efter att butiken stängt. Detta är säkerhets åtgärder för att inte utomstående ska kunna utnyttja att man är själv och t.ex. råna butiken.

Trots detta envisas mina "kära" kollegor. (Ni märker av ironin hoppas jag) Med att komma mycket tidigare på mornarna o börja jobba långt innan den andre kommer. Detta för att det ska se bra ut när dem har ansvaret eftersom de då har "hunnit" med så mycket. För det fina i kråksången är att de jobabr gratis också. De kommer tidigt men stämplar in först när det är dags o stämpla in. Detta har ju min chef uttnyttjat. Så sånna som jag som är helt emot o jobba gratis får färre timmar och mindra ansvar. För det är ju roligare o belöna folk som jobbar gratis med tid då de kan jobab ännu mer gratis. Hel idiotiskt i mina ögon.

Men nu har jag alltså den hrä säkerhets regeln på min sida. Jag visste ju om detta innan också men nu är det uppdaterat hos alla att det är den som gäller. För säkerhets skull tar jag även uppd et personligen med båda gratisjobbarna och chefen. Chefen drar någon vals om att då kan de ju ringa till mig om jag nu känner mig osäker på säkheten när jag kommer vid utsatt tid tll butiken. Min ena kollega brydde sig inte o den andra tyckte jag var larvig.

Så nu måste jag ta upp det med Distrikstchefen för o få se nån förändring på det hela. Tycker det är helt stört att jag måste dra det så här långt när det egentligen är något som borde ske automatiskt och utan ifrågasättning.


Butiken på bilden är inte min arbetsplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...