Vad är kärlek för mig?

Till o börja med så gör jag skillnad på att vara kär, förälskad och att älska någon. För mig är det olika sorters grader.
Det finns även olika sorters kärlek. Den mellan två vuxna, den mellan förälder och barn, den mellan syskon, den mellan vänner m.m. Finns mängder med sorter som går o rabbla upp. Men du förstår nu hur jag menar.

Jag antar att den kärlek som är tänkt att man ska beskriva är mellan två vuxna människor. Kärlek på det viset är när man som två personer känner att allt är bra, när man känner tillit och gemenskap. När man gör varann glada och vet hur man muntrar upp varann. Man kan trösta om så behövs och förstå när den andra behöver utrymme.
man kan prata om allt o känna att man har en vän även om det är ens älskade.

Man vet att man älskar någon när man inte kan sluta tänka på denne. När man saknar personen när den inte finns i ens närhet. Man vet att man älskar någon när småsaker som påminner en om personen får en att le eller bli allmänt glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...