Vad föredrar jag för mat?

I första hand så föredrar jag min egen mat. Mat som jag själv lagar. För då känner jag att jag har kontroll över vad som finns i maten. Jag är nämligen väldigt känslig när det gäller kött. Jag får nån form av äkelkänsla om jag inte vet hur köttet är tilllagat eller hur bitarna såg ut innan de blandares ner i en gryta eller liknande där man sen inte kan se dem.
Min ogillan inför kött har gått så långt att jag ett tag nästan var vegitarian. Vägrade äta kött som andra tillagat. Men så fort jag hade mitt eget hem o kunde fixa med maten själv så blev det mer o mer kött för min del igen.

Sen när det gäller mat gillar jag Asiatiskt. Gör ofta mat med asiatisk kryddning, kyckling och ris. Hemma hos oss serveras det kanske ris 6 gånger av 10 och potatis eller pasta 1 respektive 3 gånger av 10. Är alltså ingen potatis människa heller.

Min favorit resturange är Sunrise i Eksjö, äter alltid deras mongoliska BBQ när jag är där för den är så himmelskt god. Och man varierar den själv eftersom det är man själv som plockar ihop ingridienser som de sedan steker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...