Julklappshandling

Idag bar det iväg till JKPG tillsammans med min bännina Erica. Vi shoppade loss o köpte en massa julklappar.
Så nu är de flesta julklapparna fixade. Behöver komplitera några stycken men det är snabbt fixat. Var rätt trevligt o strosa omkring i lagom tempo utan o känna sig stressad. Fick chansen o visa upp NewYorker och Subway för Erica som aldrig stött på dessa innan. Hon verkade nöjd men det initiativet.

Hittade två grejer till mig själv också. Ett par jeans på HM som i slutenden landade på enbart 150kr. De formade till min rump så den blev riktigt nice. Ska bara sy upp benen lite så jag slipper trampa sönder dem. Något för långa i dagsläget. Sen hittade jag en ny träningst-shirt med trycket "Your boyfriend's T-shirt" Tyckte den var så där lagom provocerande att ha o träna i. Är ju en del som glor på gymmet ibalnd så med en tröja som skriker ett kaxigt budskap blir det ännu roligare.

Det var inget skoj o ta sig hem från JKPG dock. Snön började ösa ner o det var värsta köerna. Halt som tusan och folk bettede sig som idioter. Det blev en hastighet på ca 30km/h hela vägen mellan JKPG och Nässjö. Nu gjorde ju inte detta oss så mycket men fy va läskigt det var. Värre blev det dock. Mellan solberga och Anneberg började det snöa ännu värre. Det låg dessutom ca 1 dm snö på vägbanan. Snön var så intensiv så man hade ca 3m sikt framför frontrutan. Det blev sämmre sikt om man drog på helljus. Riktigt spännade o behöva hålla koll på vart du hade diket för att överhuvudtaget veta om du var på vägen. Inte ens snöpinnarna syntes. Mötte man däremot en bil så kunde man se lite bättre genom snön. Men annars blev man snöblind o såg allt som i en tunnel där ljuset träffade alla snöflingor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...