6 – Min dag i detalj.

Eftersom jag antar att detta räknas från 00.01 i natt så ska jag ta lite sporadiskt från natten.
Vaknar nämligen mitt i natten av att jag lyckats peta mig själv i ögat elle rnått. Har iaf svin ont o ögat bara rinner. Är dock så trött att jag somnar om. Har ingen aning om va klockan var.
Kl 04?? vaknar jag när NS ska upp till jobbet. Vet inte vad exakt klockan var men tidigt var det. Låg kvar o somnade om. MEn Ns stökade runt i lägenheten så jag hinner vakna några gånger till. Innan NS går iväg klicer jag upp o går på toa för då håller blåsan på o sprängas. Tillbaka i sängen får jag några hejdå pussar innan NS går. Jag påminner honom om o låsa dörren innan han går.

Vaknar när mitt larm ringer kl 0545. Logge ro snoozar till 0615. Klive rupp o ställer mig i duschen. Duschar till kl 0631. Vet detta eftersom jag kollar kl massor på morgonen för o inte missa något. La mig en sväng i sängen igen för o vakna till ordentligt o samtidigt torka utan o behöva gnugga av hela kroppen utan bara ligag där inlindad i handuken. klive rupp kl 0700 igen o fönar håret. Får på mig arbetskläderna o slänge rpå mascara. Sen plattar jag håret o stylar till det. Konstaterar att jag behöver köpa både nytt vax o hårspray. Letar reda på alla saker till jobbet o fram till 07.45 så surfar jag på datorn.

Sen sticker jag ner till bilen för o dra mot jobbet. Får skrapa rutorna o det är så kallt att jag får dra på arbetshandskarna fö ro kunna hålal i ratten. Framme på jobbet byter ja om till arbetsskor o stämplar in. Får plocka frys fram till öppning. Lyssnar på p3 medans jag gör detta. Sen vid öppning får jag ta kassan, fixar alla nya blommor som kommit in till alal hjärtans dag o de gamla tidningarna som var kvar från dagen innan. Sen får jag bara passa kunder i kassan fram tills praktikanten kommer en halvtimme efter öppning o tar över. Då får jag börja plcoka torr. Vilket jag gör fram tills miin rast kl 12.30. Åt 1 banan 1 ask körsbärstomater o en risifrutti till lunch idag, under tiden läste jag söndagsbilagorna från tidiningsstället.

Efter rasten plcokar jag ytterligare lite torr o sitter lite i kassa. Sen Får jag fixa en podest med päron vid frukt o grönt eftersom vi har för mcyekt päron nu när det är kampanj på dem. Plockar mer torr inann det sen blir klart.
Då får jag göra två återsändningar i Non food. Får ringa runt o kolla upp en greje med en återsändning som verkar konstigt då lagret vill ha tillbaka saker som skickades redan för en vecka sedan. Får dessvärre inte tag på någon som visste något om detta.

Jobba rmed Återsändningarna tills det rä dags o gå hem med avbrott för sitta i kassan då och då. Hjälper även min kollega med o fixa lite lediga bord till den nya Non Food som hon ska bygga.

Sen får jag äntligen räkna av min kassa o gå hem. Lyckas ta mig hem utan problem o där väntar NS som slutat redan tre timmar tidigare än jag. Han står o diskar o jag blir superglad som slipper ta hand  om det själv. Han får en liten alla hjärtansdag present av mnig som består av tre chokladkakaor med svampbob bara för att han gillar den figuren. Äter två rostade mackor samtidgt som jag sätter mig här o resten kan du nog lista ut själv.

Det var min dag hittills.


Kommentarer
Postat av: Fiaw

fin blogg! :)

allt bra ? :)



kram och glad alla hjärtans dag! :)♥

2011-02-14 @ 19:08:37
URL: http://fiaw.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...