7 – Min bästa vän.

Jag ändrar hela titlen från flertal till en ist. Eftersom jag bara ränkar en människa som min bästa vän. O det är LL hon har nämnts innan i bloggen bland annat då när vi var uppe o hälsade på henne o hennes bihang för någon helg sedan.

LL o jag har känt varann sen högstadiet. Vi blev presenterade för varann av en gemensam gamal skolkamrat som ingen av oss har någon vidare kontakt med idag.

Det var först i gymnasiet som vi verkligen blev vänner. Vi såg till om ed till att läsa vissa kurser ihop när det gick att ordna. Eftersom LL är ett år yngre än mig så var det inte så enkelt. Men några blev det iaf.

Det var under den tiden som vi började bli kallade B1 o B2 eftersom båda heter samma förnamn o annars gick det inte skilja på vem man tilltalade.

Några år efter gymnasiet föll det sig som så att LL flyttade hem till mig o min dåvarande kille pga av lite strul med livet. Det var något av det roligast jag varit med om. Vi gjorde precis allt möjligt under de månader som hon bodde hos oss.

Det var när LL flyttade ut som vår vänskap sattes på hårda prov eftersom hon då flyttade många många mil bort. Det var i princip omöjligt att träffas pga avståndet. Trots detta kom LL ner o hälsade på några gånger.

Åren gick o LL hon bor kvar där uppe. Men vi håller kontakten trots detta. Hon har ju tänkt flytta snäppet närmare nu när hon blir sambo med sitt bihang. Men det är trots detta en resa på 4 timamr med bil för o kunna ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...