Lång natt

Igår blev det en dag med mycket bilåkande. Niklas o jag bestämde oss ungefär runt kl 9 att dra iväg upp mot Falköping/Skövde.

Vi fick enbart tag på Niklas mamma som tyvärr inte var hemma. Vi chansade o åkte ändå. vi visste att Niklas syster jobbade med inte rikigt hur länge. Det fick vi dock veta rätt snart när Niklas ringde henne. hon var tidigast hemma kl 19.30.

Vi drog iväg till nått överskottslager i Slutarp allra först. Niklas ville spana in deras utbud på grejer. Vi har ju nått liknande här nere i Äng men det är inte alls i samma klass som det i Slutarp. Fanns hur mycket häftiga saker som helst. Mycket funktionella kläder för den som vill leka militär eller ska ut i skogen och överleva på fritiden. Niklas blev kär i en jacka som han ska försöka köpa vid nästa besök. Den här omgången blev det bara inköpt ett rep och en sjal som Niklas envisas med o kalla för Shemagh. Så vi hade lite knytnings kurs här hemma sen när vi kom hem på natten.



Efter Slutarp åkte vi in till Falköping. Gick runt på stan lite. Bland annat så köpte vi en födelsedagspresent till William. Det var ju meningen han skulle fått en den helgen när Saaben gick sönder men så blev det ju inte riktigt.
Sen gick vi till expert o pratade med nån kompis till Niklas o efter det begav vi oss iväg på random biltur runt Falköping i väntan på att Niklas farsa skulle höra av sig. Det gjorde han efter en stund o vi åkte dit o tjötade drack kaffe o hade det trevligt.

Sen bar det vidare till Skövde där vi passade på o tvätta bilen innan vi åkte hem till Jennifer, Fredik och lille William. Vi var lite tidigt ute men som tur var så var iaf herrarna i huset hemma. Så vi gav villiam paketet o sen satt vi o pratade tills Jennifer kom hem.

Vi stannade rätt länge där innan vi begav oss hem. I huskvarna skulel jag hämta upp min systers bil som hon lämnat där för att gå ut o festa. Min syster kan inte skilja på höger o vänster och är sämst på vägbeskrivningar så det blev lite förvirring innan vi hittade rätt.

Jag kunde rätt snabbt konstatera att min systers bil är en riktig skrothög. På håll har den sett bra ut men vid en närmare titt och när jag själv skulle köra den så var det mindra kul. Nyckeln är i två delar. En metalldel och en plats del. Det var supersvårt o öppna och starta bilen eftersom man inte fick grepp om nyckeln.
hon hade ingen spolarvätska o ett fint stenskott i framrutan. Sätet var nån mysko inställning på som jag inte orkade fippla med i mörkret kl 23.00 så jag fick sitta där upphöjt o knasigt o köra bilen ändå. Bromsarna tog knappt och jag tror att bilen varit i diket någon gång för du kunde typ styra en halv cm åt vart håll med ratten innan det hände något med däcken. En tvättäckta gokartbil. Den lät till o med som en.

Men resan hem gick bra trots allt. Niklas fick ju guida väg ut ur Huskvarna även om jag tror jag hade hittat själv bara jag ansträngt min hjärna lite. Väl hemma så han jag typ sitta ner på nätet en liten stund inna det var dags o dra iväg o hämta syrran igen. Ville ha gott om tid på mig ifa det var halt o jävligt ute.

Syrran var iaf lite dragen när jag plockade upp henne o hennes kompisar. Vi fick vänta in en skjuts till o det var lite för många pers som trodde de kunde åka med i bilen. Men är jag fylletaxi har jag som regel att det ska gå lagliigt till så inga fyllon i bagaget eller knäsittare här inte. Tycker det är tillräckligt jobbigt om polisen stoppar en ändå om man har hela bilen full med helgalkisar.

Blev en tur från Jönköping till eksjö o sen hem igen. Fick stå ut med hög musik, snack om nån Tintin (alias på random snygg kille på harrys?!?!), pilli örat av syster och en jäkla massa hög musik som lät fördjävligt med tanke på systers tokdåliga högtalare.

Dumpade av gänget vid Eksjö grillen och sen bar det hem till sängen och en stunds nattsömn. Vaknade redan kl 8 idag när katten tyckte att vi sovit tillräckligt. Då ville han iaf ha mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...