Måndag?!?!?

Känns som om det är måndag idag bara för att jag var ledig igår. Komme rju va jätte go vecka då eftersom det är fredag imorgon redan. Fort ska det gå!

Var lite halvsvårt o kliva upp idag. Berodde nog mest på att jag ahde svårt o somna igår. Niklas o jag låg o pratade länge länge igår. Vi måste verkligen ordna upp vårt liv. Det funkar inte o ha det som det är nu. Inte ekonomiskt iaf. Jag jobabr ju inte heltid men tjänar ändå mer pengar än Niklas som ibland jobbar över 60h/vecka. Så det är inte bara jag som letar nytt jobb. Niklas gör det också.

Han är ju sugen på och jobba innom det militära. Det är därför han börjat plugga upp sina betyg. Men han fick sig en liten överraskning igår när han kunde konstatera att ingångslönen han skulle få då skulle vara ca 8000kr MINDRE än den han har idag. Det skulle alltså bli ännu sämre ekonomi för vår del då. Jag är dessutom inte så glad över militär idén för då finns ju alltid sannolikheten för utlandstjänst o krig. Som det ser ut just nu så är utlandstjänst nästan ett måste. Då blir han kanske borta i ett halvår. Va fan ska jag ta mig till då? Sitta här hemma o glo som ett fån?
Nä känns inte som bästa jobbet ur min synvinkel. Men Tyvärr tycker Niklas tvärt om. O man borde ju få jobba med vad man nu vill. Men jag vill helst inte att det innefattar risk för ens eget liv långt bort i ett annat land...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...