Reservdelsinköp

Idag när jag kom hem så körde jag ikapp Nikal spå vägen. Vi parkerade alltså samtdigt hemma. Då fick jag veta utav honom att hans chefs firmabuss pajat växellådan o skulle in på service. Detta innebär att Niklas blir av med sin firmbmuss eftersom hans chef måste ha den. Detta innebär i sin tur att jag inte kan ha Niklas bil eftersom han behöver ha den själv. Vi kollade upp möjligheterna för mig att åka kollektivt så länge som vi är utan bil. Men tyvärr var det inte så smidigt som man kunde hoppats. Jag skulle många dagar få gå upp väldigt mycket tidigare o åka in mot stan för o sen sitta där o vänta innan jag kunde ta mig till jobbet. Vi har nämligen som regel att ingen får vara själv i butiken på mornarna och kvällarna eftersom det är en säkerhetsrisk. Så vi var tvungna till att lösa det på något annat sätt.

Jag ringde min mor o frågade om de hade en bil till över som vi kunde låna. Hon tyckte jag kunde låna min systers gamal skruttvolvo. Inte den jag nämnde från helgen utan hennes ännu äldre som är ännu sämre. Jag ringde bror för o höra hur illa ställt det var med bilen o kunde konstatera att den sitte rinte jag o pendlar i jobbet till på mornarna när det är halt o jävligt. Bilen verkade vilja falla sönder i småbitar när som helst på den beskrivning som brosan gav.
Då fanns det bara ett alternativ kvar. Nämligen det att laga upp min Saab. Så efter lite seriöst snack med Niklas så koom vi fram till att vi gör så. Ringde runt lite igen och typ alla tyckte att jag gjorde ett bra val som ville laga saaben.

Det blev därför en tripp till Jönköping och biltema. Jag var ju inte dirket på humör. Trött, hungrig o lagom glad inställd till o slösa bort x antal tusen på saaben igen. Tycker inte att den är värd mer pengar längre. Men nu var det ju det beslutet vi kom fram till. Slutsumman med alla reservdelar inhandlade och dessutom en bok om just saab 9-5 av min årsmodell slutade väl notan runt 6000kr. Så nu hoppas jag verkligen att bilen kommer fungera sen.

Imorgon kommer min snälla pappa hit med en dolly och bogserar hem bilen till hans verkstad. Där ska vi sen udner eftermiddagen köra projekt turbobyte. Vi ska förhoppningsvis även byta bromsskivorna bak och få bilen i skick för en besiktning. Niklas surade lite o vägrade slänga in vinterdäcken i bagagen annars hade jag även fått dem bytta. Han påstår att han ska fixa det själv här hemma sen. Det får han väl om han vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...