Zombie diskussion

Som jag nämnt innan så faller jag, Niklas och våra vänner ibland in i diskussioner om överlevnad och som alltid är det roligast o snacka om en eventuell Zombie apocalyps. Igår kom ämnet upp på tapeten hos Niklas syster och man efter vår tur till överskottsbolaget. Jag kom då i morse på att jag ska skriva ett inlägg som tar upp lite av de frågeställningar som vi brukar prata om.

Här nedan följer lite frågor som jag kom på efter lite tänkande. Har säkert missat några men de är intressant att tänka omkring. Man kan utgå från olika filmer eller böcker som referens för sina svar.

Om du känner för att svara på frågorna länka gärna din svar i kommentarena för jag läser gärna och disskuterar.


1. Hur blir dem till? Experiment gone wrong? Muterat virus?

2. Hur sprids "smittan"? Kroppsvätskor? Luftburet?

3. Hur lång tid tar det för att spridas? Inkubationstid?

4. Hur stor är utbredningen? T.ex kan ö:ar undslippa?

5. Hur dödar du dem? Lika dödliga som en människa? Skada särskilld del?

6. Hur rör de sig? T.ex. snabba/långsamma?

7. Anfaller de varann? Eller sammarbetar dem? T.ex skulle de följa en ledare?

8. Finns det något botemedel?

9. Smittas mer än bara människor? T.ex djur?

10. Kan de föröka sig på annat sätt än föra "smittan" viadare?

11. Är de intelligenta eller lätta att lura? T.ex kan de öppna en vanlig dörr? Eller planera en hel anfalls plan?

12. Hur lång tid skulle det ta för dem att dö ut av sig själva i brist på offer?

13. Är det döda för dödandes skull zombies eller döda för att äta zombies? T.ex när de fått tag på ett offer nöjer de sig med det till de ätit klart eller jagar de tills allt levande inom en viss radie är dött?

14. Hur reagerar den vid olika element? T.ex eld, vatten m.m.

15. Hur fungerar dem i olika klimat? Tex minusgrader vs sandöken?

16. Vilket vapen är den ulitmata zombiedödaren?

17. För att vara en överlevare hur ska man gå till väga? T.ex. bunker, vandrare?

18. Vilka andra senarier skulle vara snarlika? T.ex. Alien invasion, Atomvinter m.m.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hehe ja du vet ju vad jag tycker i de flesta fallen iaf :D

2011-10-30 @ 19:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...