Snattare = kriminel sen innan.

Intressant händelse på jobbet idag.

En man är inne o handlar lite varor si så där 4-6 st. Där ibland en sidfläsk som är larmad.
Han har lite suspekt utseende och bär på en väska. Men pga av mycket folk orkar jag inte bry mig om o fråga om o få titta i väskan då jag faktiskt kände på mig att nått var galet.
När mannen betalar och går ut tjuter larmbågarna. Jag säge rpå direkten till att han ska stanna och det gör han. Min kollega kommer precis o jag ber henne ta incidenten då jag har fullt upp i kassan. Hon hålle rpå med växel så jag får signalera på chefen.
Han kommer ögonblickligen o tar tag i saken.

Det visar sig att manen snattat en sidfläsk till som legat i väskan. Polis kontaktas men efter en stund så släpps mannen ändå från butiken.

Jag får senare veta att det beror på att Chefen blivit rädd när han fått veta vem mannen var.
Det visar sig nämligen vara den herre som skjutit på folk vid Norra Allen i nässjö några år tidigare.

Citat från Flashback:
""två bröder från sävsjö hade tidigare under dagen varit där o en boende i huset hade då tjuvkopplat deras bil för att flytta den.. de kom tillbaka på kvällen för att "plocka `" honom för att han kopplat deras bil. han sköt dom då med fågelhagel.. ""

Mannen hade nu kommit ut ur fängelset o flyttat tillbaka till Nässjö och råkade hamna i kläm hos oss.

Det intressanta är att han helt lugnt berättar om händelsen för chefen inne på kontoret. Han berättar även att mopeden han tagit sig tll butiken på är stulen och att han "helst vill lämna ifrån sig den innan polisen kommer" Så chefen tycker det är ett underförstått hos o skickar hem snubben efter o ha tagit hans uppgifter.
När polisen sen kommer stämmer uppgifterna o de kan ringa till mannen som lungt kommer promenderande tillbaka till butiken och till Polisen.

Mycket medgörlig med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...