Är det där Barbie?

Barn är alltid skoj o ha som kunder. Idag hände en kul incident på jobbet.

En mamma och hennes två barn Pojke ca 3 år och flicka ca 5 år var inne. Mamma pratar med barnen och jag scannar varor. Helt plötsligt säger mamman till mig "Hörde du vad hon sa?" Hon syftade på dottern och jag  svarar "Nej, vadå?" "Säg det igen!" uppmanar hon sin dotter. Och dottern säger glatt tittandes på mig "Du är den vackraste jag sett!" Jag dog lite där och då. Vilken underbar unge. Jag tackade för komplimangen samtidigt som jag o mamma skrattade lite lätt tillsammans.

Barn har många gånger kommenterat mitt utseende. När jag har mina toffsar elelr som förr flätor fick jag ofta höra att jag var Pippi långstrump. ibland räcker det att de tittar på mig och sen börjar de sjunga på sången "Här kommer Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa!" Det har hänt massor med gånger.

Sen en gång var det en annan unge som satt i vagnen när den kom fram till mig i kassan. Ungen tittar storögt på mig, pekar o säger högt " Mamma! Titta! Det är Barbie som är där!" Det var när jag hade mitt långa hår för ett bra tag sen.

Saknar mitt långa hår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...