Prag

Är ju inte så värst duktig på att informera om mitt liv i bloggen. Det blir mest lite träning o så där. Men nu tänkte jag berätta om att jag varit i Prag. Är pinsamt nog en av de första utomlandsvistelser jag gör trots mina snart 26 år på denna jord.
Åkte med två polare det var från Torsdag till Söndag, och avklarades med buss.
Resan påbörjades Torsdag kl 02.00. Men Blev uppskjuten till 03.00 då det visade sig att vår Taxi även var anslutningsbussen till Jönköping så han hämtade oss direkt på sagda adress o körde till Jönköping ist för att vi skulle ta oss till Statoil o sen vänta där en stund.
I Jönköping blev det byte till vanlig buss med många andra resenärer. Resan gick ner till Malmö och Öresundsterminalen där Nästa buss mot Prag väntade. Det var en dubbeldäckare o vi fick platser i mitten av bussen. Jag sov nästan hela sträckan i Sverige, både från jönköping o sen vidare över i Danmark. Var vaken en stund över Öresundsbron för att sen sova fram till Färjan.
På färjan var jag sen vaken men sov mig igenom större delen av Tyskland. Var endast vaken vid rastplatser och matpauser.

Vi anlände till Prag ca kl 22 på kvällen och checkade in på Hotell Duo. Vi gick o la oss rätt omgående eftersom vi skulle upp tidigt dagen därpå o det hade varit en lång resa.
På Fredagen var det Stadsvandring o sen egentid i Prag. Vi stannade inne i Stan till ca kl 19 på kvällen o sen gick vi en sväng runt i kring hotellet när vi kom tillbaka.
Dagen efter det var det Besök på en Marknad och ett stort shoppingcenter, på kvällen en båttur på Moldau som flyter genom Prag. Och Dagen efter det blev det hemresa igen.
Rätt kortfattad beskrivning men det var riktigt intressant. Staden hade fin stämning o det fanns mycket att titta på. Vi hade extrem tur med vädret o hade det soligt o fint hela resan utom en stund på Lördag morgonen som inte ens påverkade oss eftersom det var frukost tid då.
Resan Hem gick kl 4 på Söndag morgonen. Det var en lång o dryg resa hela vägen hem. Det mest spännande som hände då var med Anslutningsbussen från Malmö till Nässjö. Någon vänlig själ bestämde sig nämligen för att ställa ur min resväska mitt ute i obygden mellan Växjö och Vetlanda. Men sen inte ställa tillbaka den. Så förvånat tittade jag på ifrån Bussen när jag ser min egen resväska stå ensam kvar på parkeringen när vi kör därifrån. Få dock stopp på bussen efter några hundra meter o han får backa tillbaka. Då har vi redan hunnit upp på påfarten till motorvägen så det vart ju lite märkligt o backa där. Tur att det är NOLL trafik kl 3 på natten en Söndag.
Så fick min väska tillbaka och resan slutade väl. Känns dock att man varit iväg och att man suttit mycket i en buss. Det syns även på min träning från förra veckan som inte innefattar något annat än promenader eftersom jag jobbade så dumt.